Χορτοφαγική Διατροφή

Πολλοί άνθρωποι αποφασίζουν να αποκλείσουν από τη διατροφή τους το κρέας ή/και κάποια ζωικά προϊόντα σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, για διάφορους λόγους. Η χορτοφαγία περιλαμβάνει πολλά και διαφορετικά μοτίβα διατροφής. Για παράδειγμα: 

  • Οι γαλακτο-ωο-χορτοφάγοι (Lacto-ovo-vegetarians) αποκλείουν το κρέας και το ψάρι, αλλά καταναλώνουν αυγά, γάλα και γαλακτοκομικά πρϊόντα. 
  • Οι θαλασσινό-χορτοφάγοι (Pescetarian) καταναλώνουν μόνο ψάρια, από ζωικές τροφές. 
  • Οι αυστηρά χορτοφάγοι (vegans) αποκλείουν από τη διατροφή τους όλα τα ζωικά προϊόντα (ακόμα και το μέλι), αλλά οι αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στη διατροφή τους.

Photo by Alexandra Golovac on Unsplash

Ανάλογα με τον τύπο διατροφής, που ακολουθεί κανείς, είναι πιθανό να γίνεται περισσότερο ευάλωτος σε ορισμένες ελλείψεις θρεπτικών συστατικών. Πιθανές ελλείψεις μπορεί να εμφανιστούν σε πρωτεΐνες, σίδηρο, βιταμίνη Β12 και ασβέστιο. 

Στόχος μας είναι ο προσεκτικός σχεδιασμός μίας διατροφής, η οποία εστιάζει στη θρέψη και την υγεία, χωρίς να αφήνει περιθώρια για ελλείψεις. Για το λόγο αυτό, μεταξύ άλλων, αξιολογούμε την κατάσταση θρέψης και τις βιοχημικές εξετάσεις του ατόμου, πριν προβούμε σε οποιαδήποτε συμβουλή. Το διατροφικό πλάνο σχεδιάζεται εξατομικευμένα, δίνοντας βαρύτητα στις κατάλληλες πηγές θρεπτικών συστατικών για το κάθε άτομο, με σεβασμό στις πεποιθήσεις και τις συνήθειες του. 

Η υπηρεσία απευθύνεται σε:

– άτομα που ήδη ανήκουν σε μία από τις πολλές κατηγορίες χορτοφαγικής διατροφής

– άτομα που χρειάζονται ενημέρωση, πριν κάνουν την μετάβαση σε κάποια μορφή χορτοφαγικής διατροφής